2011-02-16

Bullkalas med Johan! :)

Hej!


Idag kom Johan och hälsade på igen. :) Det var ett tag sen sist. Idag var både Kicki och Elina med. Kicki hade med sig bullar som hon och barnen bakat. Så de tvåbenta satt och smaskade på bullar medan de pratade. Johan gick igenom alla komandon som matte tränat in på mig tillsammans med honom. Matte tyckte det var en bra idé, så att alla använder samma komandon, och hon själv blir mer konsikvent. Och nu ska hon skriva en lista också, så att alla vet vad som gäller. Det är bra om det finns en lista eftersom det kommer in nya assistenter nya assistenter med jämna mellanrum.



Och så tränade vi ju lite också förstås. Matte vill att jag ska kunna hoppa upp och ställa mig med framtassarna i knäet på henne, och STÅ KVAR där tills hon säger till. Hon vill kunna komma åt att klappa mig och tex ta på mig halsbandet själv. Meningen är ju att vi ska kunna klara oss åtminstone lite bättre själv när jag lärt mig hjälpa matte mer. Johan tyckte jag skulle lära mig att kliva upp med baktassarna på på mattes fotplattor också, och det hade ju inte matte något emot för då kommer jag ju ännu närmare! Medan vi tränade fick minsann jag också smaka bulle. :)



Sen fick vi i läxa att träna "bakom", att jag går bakom istället för bredvid.



Matte har anmält oss till en kurs hos Johan, så då får vi träffa honom en gång i veckan i åtta veckor. Jätteskönt tycker matte. Oj va duktig jag ska bli! :) Men är mest matte som behöver gå på kurs. ;)



Ha det så bra så hörs vi snart igen, om ni vill alltså. :)



Hälsningar Lucy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar