2010-01-26

Långpromenad, julgransplundring och lite ringträning.

Hejsan!
Idag har vi varit ute på långpromenad, matte tyckte jag behövde det, det har mest blivit kortare rundor på sistone, eftersom det är lite svårt för matte att ta sig fram i all snö. Ibland för assistenterna gå en lite längre promenad med mig, men matte vill ju gärna känna hon gör något själv också, jag är ju faktiskt hennes hund.
När vi kom hem igen tyckte hon att det var dags att börja klä av julgranen, jag vet, hon är lite seg... Hon är väldigt "grankär", som "morfar" säger. Väldigt "julkär" över huvud taget skulle jag vilja säga.... Julen är den bästa tiden på hela året enligt matte. Och då syftar hon inte bara på själva julhelgen, utan HELA december. Ni skulle ha sett hur det var här hemma ifrån den 1 december och framåt... Oj, oj, oj, rena "jultomtens verkstad", och jag tror vi har Lucy-bullar, eller vad det heter, kvar så det räcker flera år framåt....!
Aja, sån är min matte....
Efter julgransplundringen tränade vi lite inför utställningsdebuten. Jessica hjälpte matte med ringträningen. Hon har ju ställt ut Blackie förrut. Vi måste jobba lite på det, och så måste jag snyggas till lite förstås, men allt ska nog gå bra till slut. :)
Jag lägger in en bild på hur vår gran såg ut när den var klädd, fin va? Matte är riktigt petig när det gäller granan och hur man ska klä den.

Tack för att ni tittade in, ha det bra! Vi hörs.

/ Lucy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar