2010-08-09

Årets kennelträff

Hej!



Ja, igår var matte och jag på Bluenosers årliga kennelträff, det var superkul! :) En av årets höjdpunkter. Precis som förra året fick vi prova på en massa roliga saker, bla agility och rallylydnad. Agility var jättekul tyckte jag. :) Hoppas jag får testa det någon mer gång, gå någon kurs i det eller något sånt... Att apportera dummies var också jättesskojigt, och jag var kanonduktig! Jag rättade till och med mig själv när jag tjuvstartade och gick tillbaka till matte, och väntade på startsignalen.



Det var förstås jättekul att träffa Ingrid, Jan-Erik och alla andra i "bluenosersfamiljen" Ingrid sa att jag blivit jätteduktigt och att det nog kommer bli en bra servicehund utav mig. :) Det var jättekul att höra, och jag ska göra mitt absolut bästa för bli det.



Tyvärr har jag inga bilder att visa än, Kicki tog alla bilder med sin kamera, och matte har inte hunnit få dem än. Elina, en av mattes nya assistenter, var med istället för Jessica, som var sjuk, stackarn. Hoppas hon blir frisk snart! Men det funkade bra med Elina också, hon har varit med så mycket när matte och jag tränat, så allt flöt på bra.

Tack Ingrid och Jan-Erik för en jättetrevlig kennlträff, vi ser redan fram emot nästa! :)

Det får avrunda det här inlägget...
Jag återkommer när matte fått in bilderna på datorn.

Ha det så bra så hörs vi snart igen!

Hälsningar Lucy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar