2010-06-09

Tillbaka från Ljungskile

Hej!
Vi såg flera stycken sånahär skyltar i Ljungskile. SoS har nog varit där mer än en gång... ;)



Ja, matte och jag har ju varit iväg på lämplighetstest i Ljungskile, tillsammans med Christin och Jessica. Vi åkte hemifrån i söndags och kom tillbaka igår. Jag var superduktig! En stjärna, sa Christin. :) Vi har inte fått något resultat än, men matte tyckte det kändes väldigt bra. Men vi ska inte ropa hej än... Fast alla verkade tycka att jag var jätteduktig. :) Precis som på unghundsbeskrivningen fick alla tvåbenta som ville titta på när man gjorde testet. Jag var hund nummer 3, så matte hade sett hur det gick till innan det var vår tur att gå banan. Det tyckte hon nog var skönt tror jag, för hon var ganska så nervös...


Det var flera som sa att jag och matte hade jättefin kontakt, det blev matte så klart jätteglad av att höra :) En tjej kom till och med fram till henne efteråt och tackade för att hon hade fått titta på! Matte blev jätteförvånad! Sånt är bra för självförtroendet. :) Matte var tvungen att SMS:a Ingrid efteråt och tala om hur duktig jag varit. :)

På eftermiddagen kom Christins lillasyster Elin förbi vårt hotell med sin unghund Mini. Han ska få vara hos Christin ett tag och "bli hund" som hon säger. Tea och Jaffa ska få hjälpa till och agera lärare, precis som de gjort , och fortfarande gör, med mig. :) Elin och Mini bor Göteborg, så hon passade på att lämna honom till Christin nu när vi ändå var i Ljungskile. Jag och Mini hade jättekul ihop! Hittills har alltid Jaffa varit med när vi har träffats, och då har inte jag fått leka med Mini, eftersom Jaffa tycker att han är hennes valp eller nåt sånt. Men nu var inte Jaffa med, och då var det fritt fram för oss att leka. Nästa gång kanske vi kan leka allihop....:)


Ja, nu är det bara att vänta till nästa vecka då vi ska få resultatet på testet...


Om jag blir godkänd så får matte ett brev någon gång i nästa vecka, om inte så ringer någon från förbundet hem till oss och talar om vad vi behöver träna på för att klara testet. Jag får alltså göra om det om jag inte skulle bli godkänd nu, men det får vi hoppas att jag blev... :)

Det får avrunda dagens inlägg.

Ha det bra så hörs vi! :)

Hälsningar Lucy

P.S Bilder kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar