2011-02-23

Kurs i Göteborg


Hej!


Matte och jag var på kurs i Göteborg igår. Ja, det det kanske verkar lite långt att åka från Stockholm till Göteborg bara för en kurs på ett par timmar, men det tycker inte vi! Det var inte vilken kurs som helst heller. Det var en SoS-kurs, med SoS-instruktörer Och andra SoS-ekipage. Förresten så åkte vi ner dit redan i förrgår, så vi har inte åkt till Göteborg och tillbaka på samma dag. Vi fick hos Kickis syster och hennes sambo en natt. Tack så mycket för det, lika trevligt som vanligt!


Ja, just det kursen var det ja! Eftersom matte och jag inte har tränat med instruktör så många gånger än, så tyckte hon att det kändes bra att åka på den här kursen. Hon visste ju redan innan att instruktörerna som höll den var bra, eftersom vi träffat dem förut.

Vi tränade på några moment som är med på examen, platsliggningen klarade jag rätt bra faktiskt. Inkallning från sitt också, men i rörelse gick mindre bra tyckte matte. Vi får träna mer på det helt enkelt. Det var skiiiiiiitkallt men det gjorde ingenting, för lokalen vi var i var helt fantastisk! Det låg massa godis på golvet där inne, bruna havrebollar i olika storlekar och smaker. Åh, vad goda de var! Matte kan äta sina leversnittar själv om hon nu tror att de är så goda, jag vill ha havrabollar! Det här var det bästa stället jag någonsin har tränat på. :) Och precis när jag var uppvärmd och klar för att börja jobba var träningen slut. Typiskt! Men de andra hundarna såg rätt trötta ut. Jag fattar inte, två timmar är väl ingenting, eller? ;)

När vi tränat klart var det tvåbeningarnas tur att fika, och matte fick lite tips av instruktörerna. Hon tyckte nog det var ganska skönt att få prata lite med dem, att få höra lite vad de tyckte och så. Vi har ju mest tränat själva.

Ha det så bra allihop! Vi hörs.

Hälsningar Lucy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar