2009-08-26

Jag är så begåvad att jag förvånar mig själv...!

Hej på er!
Idag har både inomhus- och utomhusträning stått på schemat...eller, nja, det spöregnade på förmiddagen, så varken jag eller matte hade lust att vara ute.
Dessutom var vi tvugna att vänta på någon kille som skulle komma och serva båda mina-- jag menar mattes elstolar. Så det var innomhusträning som gällde medan vi väntade.
Jag tycker så klart att jag var jätteduktig, som vanligt, men matte var inte lika nöjd. Hon tyckte inte om när jag helt plötsigt kom på något jag hellre ville göra, och gick ifrån henne. Men hon har blivit så envis och bestämd, min matte, att det faktiskt är ganska svårt att trotsa henne nu, det går ibland fortfarande, men inte så ofta.
"Moster" Jenny var här ett tag på eftermiddagen, innan Jasmin kom kl 16. Det var mysigt tycker jag. :) Hon är jättesnäll, och inte lika tjatig som matte...!
Fast det förstås, jag får mycket beröm av matte också faktiskt...
Jag fick smaka bubbelvatten av "moster", med jordgubbssmak. :) Det var gott!
Och så fick jag smaka lite kyckling som hon hade med sig. MUMS!!!! Alltså, hon skulle iväg till något annat ställe efter att hon varit hos oss, så kycklingen var inte menad för mig... Tyvärr... *Suck*
Matte hade tandläkartid eller något i den stilen, lite senare i eftermiddags, så då fick jag vara ensam hemma. Lika tråkigt som vanligt... :( Men oj vad glad jag blev när hon kom hem igen! :D
Vi gick ut på promenad direkt efteråt, till ett ställe som heter rådsparken. Där finns det stora gräsytor att leka på, och en JÄTTESTOR fotbollsplan, mycket större än den vi har hemma, som matte och jag brukar träna på ibland. Idag blev den upptagen precis när vi kom, så vi fick vara på gräset istället. Men det gick så bra så.
Efter en stund kom en Pudel ,som jag har hälsat på några gånger tidigare, fram och ville leka. Jag blev också leksugen, så vi släpptes lösa så vi kunde springa järnet ett tag.
Sedan gick vi hemmåt. Och ni skulle ha sett mig! På både dit och- hemvägen var jag superduktig! Jag gick så fint alltså! Matte tyckte det också.
Jag har till och med börjat gå tillbaka en bit, eller backa, när matte stannar, ofta sätter jag mig ner också! Det ni... :) Plus att nu sitter jag nästan alltid kvar enda tills jag får klarteckat att resa mig upp. Jag är ju bara bäst!
Nä, hjälp vad klockan är mycket nu igen! Matte, du får lära dig skriva snabbare!!!!!!!!!!
God natt allihop, och sov gott! Det ska jag göra...!
Mvh Lucy med flock


P.S Ursäkta att det är ett enda långt stycke alltihop! Matte har försökt en massa gånger, att dela upp texten, men varje gång så syns det ändå som en stor klump i bloggen. Hoppas det går att läsa ändå...

Inomhusträning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar