2009-09-08

Åh, vad jag är duktig alltså!

Hej igen!


Igår var det måndag och på måndagar är det kurs som gäller.

Jag brukar få åka med Christin (Kicki) dit, för det kostar så mycket extra om jag åker färdtjänstbuss med matte. Jag blev hämtad redan vid 16, så hon tog med mig hem till sig ett tag, så jag fick leka med Jaffa (min bästa kompis) lite innan det var dags att åka och träna. Jaffa har också börjat gå på kursen nu.


Åh, vad jag var duktig på kursen alltså! Ja, nu får jag gåshud igen, bara av att tänka på det... Jag höll ögonkontakt med matte nästan hela tiden! :) Och jag fick jättemycket beröm av instruktörerna. Men klart jag fick det, jag är ju bara bäst ju. ;) Fast det var en övning som jag inte riktigt förstod mig på... Det stod en massa skålar med köttbullar i på marken, som man skulle gå slalom emellan, "nice!", tänkte jag och försökte ta en bit, men då sa matte nej och drog bort mig därifrån! Hur schysst är det på en skala?! Här bjuds det på köttbullar och så får man inte ta, det är ju inte särskilt rättvisst! Så jag snodde åt mig en ändå. :) Men vi tränade inkallning så var jag duktig, jag kom som ett skott när matte blåste i visselpipan!






Idag har Jessica varit här och jobbat på dagen. Hon hade Felix med sig. Det var jättekul och spännande, fast jag blev ganska trött av det också. Felix är livlig människovalp, men Felix är en bra kompis, jag tycker jättemycket om honom! :)
Ikväll gick matte, jag och Jasmin till Rådsparken igen, och kastade lite boll och tränade lite mer apportering med dummien, eller ja, matte försökte träna det med mig, men idag kände jag för att lyssna lika bra som förra gången. Jag hade faktiskt redan varit jättduktig på vägen dit, och gått jättesnällt och fint bredvid matte. Jag menar, hon kan ju inte begära att jag ska lyssna hela tiden heller? Men till slut gjorde jag som hon sa ändå, och det lönade sig i och för sig...










En liten vilopaus







På filmen ovan apporterar jag dummie, och jag släpper faktiskt ner den på fotplatttan istället för på marken.:) Matte irriterar sig bara på att hon råkar vissla en signal i visselpipan istället för två...?

Nu måste jag sluta för idag

God natt på er!

Lucy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar