2009-09-03

O'boy, vilket vackert väder...! Eller, nä... :(

Hej på er allihop!
Ja, jag lovade ju att jag skulle berätta om gårdagen också, så jag börjar väl med den...
Igår förmiddag var matte på sjukhuset, hon fick sällskap av "mormor" dit. Hon var inte sjuk eller så, men hon skulle göra något. Vad har jag ingen aning om. Jag var hemma med Agnes(assistenten) under tiden, eller "Tant Agge", som hon brukar säga när hon pratar med mig. :)
När matte kom hem så tog vi det lite lugnt och gosade lite, jag hade varit ute sväng med agnes medan hon var på sjukhuset. Lite senare på eftermiddagen gick vi ut och tränade och lekte. Och det är typiskt alltså! När jag väl har bestämt mig för att impa lite på matte, ja då har hon inte kameran med sig! Skandal! Jag matte kastade boll åt mig så tänkte jag: " Nu ska jag vara riktigt ordentlig, och lägga bollen precis där den ska vara." Och hoppade upp med framtassarna på mattes ben, och släppte bollen rakt i knäet på henne. :) Och den låg kvar, 2 gånger på raken! Är jag bra eller är jag bra? :) Men tror ni att vi fick det på film? Nej då, kameran låg kvar upp i lägenheten! *Morr* Jag som var så duktig! Ja, jag får gåshud bara jag tänker på det.
Matte avslutade kvällen med lite "Mannen som talar med hundar" och "Hundcoachen", medan jag låg och sov framför TV:n.
Idag har matte jag varit ute på 2 promenader själva, bara hon och jag. En gång i eftermiddags medans "Tant Agge" städade, och en gång nu ikväll. Matte tycker tydligen att det är viktigt att vi får egentid tillsammans. Men hon är nog lite nervös samtidigt tror jag. Hon längtar nog till att jag blir servicehund, så hon kan känna sig lite tryggare ensam, men jag tycker det går bra.
Men usch och fy vilket äckligt väder det var nu, sist vi var ute. Kallt och blåsigt, och det regnade massor! Jag HATAR regn!!!!!!!!! Det är bland det värsta jag vet, vatten ska man simma i, inte bli nedstänkt av ovanifrån! Fast nedstänkt förresten, ikväll blev man snarare duschad!
Jag har ingen bild på hur jag såg ut när jag kom in igen, men matte hittade en bild från i somras som kan ge er ett litet hum om hur jag såg ut efter kvällens promenad...




Visst är jag snygg? ;)
Nu så är det dags för sängen för min del.
God natt!
/Lucy
(Nu blev det ett enda långt stycke igen, som inte vill delas upp i flera! Sorry! Hoppas det går att läsa ändå.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar