2010-03-07

Idag har jag fått leka besökshund

Hej!


Idag har fått leka besökshund, ni vet, en såndär hund som hälsar på på sjukhus och äldreboenden och sånt. Jag fick nämligen följa med och hälsa på mattes farmor, som bor just på ett äldreboende. Matte tyckte det kunde vara bra miljö- och socialträning för mig. Som servicehund måste man ju klara av alla möljiga situationer.


Jag skötte mig finfint om jag får säga det själv, ja det är klart, man ville ju nosa runt mycket eftersom det var ett helt nytt ställe för mig. Men efter en stund lade jag mig ner och kopplade av. Matte bytte till mitt korta koppel också, så att jag inte kunde irra runt så mycket.

Här har "morfar" tagit över kopplet för en stund...


Ja, här ligger jag...
Det fanns en hel del som ville klappa mig också, och var ju inga problem. Och alla blev så glada när de såg mig! :) Nja, alla utom katten, Bubblan tror jag hon hette, som bodde där. Hon blev JÄTTESUR när hon såg att jag var där. Men alla andra verkade tycka att det var trevligt. Och det kan man ju förstå, jag är ju världens goaste hund. Ja, det säger matte i alla fall. Så det så! ;)
Med det avslutar jag dagens inlägg. Ha det bra allihopa! :)
Hälsningar Lucy




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar