2010-03-13

Min utställningsdebut!

Hej!


Idag har jag varit på mitt livs första utställning! En inofficiell utställning i Sollentuna, utanför Stockholm. Christins syster ställde sin hund, Mini, också, Och Christin gick med mig, Jessica var fotograf.


Vi var totalt 3 tollare på utställnigen, och jag var ensam i min klass.

På bilden nedan ser ni mig ligga i min bur i väntan på att gå in i ringen.


Här är jag och matte. första tyckte jag att det var lite småläskigt på det där stället, men det släppte ganska snabbt. Både matte, Jessica och Christin tyckte att jag var jätteduktig, det första gången för mig på nåt sånthär faktiskt.

Här passar vi på att öva lite innan vi ska in i ringen.


Här också



Och här. Hur gick det då? Ja, matte visste ju redan att jag hade lite för mycket hull, och domaren tyckte att vi skulle jobba lite på självförtroendet, men jag nosade faktiskt på när hon kom och skulle hälsa i alla fall. Annars fick jag jättefin kritik. Men nåt pris blev det inte den här gången, fast jag kom ju 1:a i min klass i alla fall, hehe. ;)

Desto bättre gick det för Mini, han blev BIR tror jag till och med, eller nåt . Det gick väldigt bra för honom i alla fall tydligen. Det verkade så på de tvåbenta... GRATTIS!

Och matte har tydligen bestämt för att jag ska ställas ut igen, om ett tag. Jag tror jag hörde nåt om att vi skulle försöka någon gång i maj...

Jo, just det! Matte vill tacka Christin och Jessica så mycket för hjälpen, ni gjorde ett jättebra jobb säger hon. Och hon tyckte det var jätteskönt att ha er med som stöd. Och hon säger att Christin gjorde ett kanonbra jobb när hon visade upp mig! Matte är jättenöjd! :)

Ja, det var den här dagen det... Ha det så bra allihopa!
Tack för att ni tittade in! :) Vi hörs.


Häsningar Lucy

1 kommentar:

  1. Lucy har alltid varit smal, jag tycker hon ser fin ut i kroppen nu! :-)

    Grattis till fin kritik!

    kram Linda och Athos

    SvaraRadera