2010-04-28

Tränade för Johan idag

Hej, hej!





Ja, idag har matte och jag tränat för Johan igen. :)


Vi började med att träna hundmöten, jag kan bli lite nervös ibland när jag möter andra hundar.


Johans hund Alva fick hjälpa till. Men det gick hur bra som helst att möta henne, Johan tyckte det såg jättebra ut! :)





Sedan fick jag prova lite drag. Det var lite småläskigt först men det gick ganska bra ändå. Det är väl en vanesak...





Innan vi gick in så fick jag testa att gå "Nära" lös. Det gick jättebra ett tag, men så fick jag syn på Johans bil och stack dit för att hälsa på hans hundar. Men jag lyssnade när matte blåste i visselpipan, och sprang tillbaka till henne. När vi kom fram till vår port så kände jag en välbekant doft och fick väldigt bråttom in, men matte hade kopplat mig, så det gick inte särskilt fort framåt. Hon klagade på att jag drog, matte förstod inte varför det var så viktigt att komma fram fort. I hissen blev doften ännu starkare och när vi kom ut ur den... Ja där var hon... JAFFA!!!!! :D Åh, vad glad jag blev! Både Jaffa och Tea stod och väntade utanför. :)





Matte skulle ha personalmöte, så nästan alla assistenter kom hit, på samma gång! Johan var med på mötet och pratade lite om hur jag är som person och om mitt kroppsspråk och lugnande och framåt signaler. Matte tyckte det kunde vara bra. Alla verkade förresten tycka det.



Efter mötet skulle Tea på undersökning hos vetten, Jaffa fick stanna här så länge, så hon inte behövde sitta och vänta i bilen. Och det blev jag ju inte ledsen för direkt, inte matte heller. :)



Nu hinner jag inte skriva mer idag. Ha det gott! Vi hörs.



Hälsningar Lucy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar