2009-08-28

En ganska lugn dag...

Det fotades ingenting idag, men jag tycker den här bilden passar ganska bra in på det här inlägget...


Hej på er allihopa!


Idag har vi faktiskt tagit det ganska lugnt hela dagen. Vi har tränat lite kontakt och så, men annars har vi mest slappat och gått de vanliga rundorna. Jag har fått lite ensamträning också, för matte var tvungen att åka till ett ställe, hjälpmedelcentralen tror jag det heter, och få en av sina rullstolar lagad, och dit får ju inte vilken hund som helst följa med. Bara sånadär högutbildade typ, som t ex ledarhundar, (matte sa faktiskt att hon en ledarhund där idag), jag tror att man helst ska ha ett jobb inom assistansbranchen, men jag ska ju bli servicehund när jag blir stor, så då kanske jag får hänga med till såna ställen. :)


Senare på eftermiddagen skulle matte iväg och bli trimmad, så då fick jag vara ensam hemma en liten stund till. Men jag klarar faktiskt det ganska bra nu. Det är inte så farligt ändå., matte kommer ju alltid tillbaka. Dessutom brukar jag få ett jättsmaskigt ben att tugga på under tiden hon är borta. :)


När hon kom hem igen tog vi det bara lungt, gosade lite och hade det mysigt. Matte verkar lite trött idag, nu ikväll känns hon lite hängig, Vi gick ut en sväng för ett tag sedan, så jag fick röra lite på mig och göra av med lite energi, men vi var inte ute så länge, men det gör inget, för jag är också ganska trött.

Matte och jag ska nog gå och lägga oss snart. Det är ju en dag imorgon också...
Så, god natt och sov så gott!
Hälsningar Lucy med flock


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar