2009-08-31

Nu är jag här igen! :)







Hej på er!




Nu är jag här igen. ÄNTLIGEN! Matte har haft så mycket annat de senaste dagarna, så hon har inte orkat skriva. Det tar ju så lång tid för henne att skriva, hon har inte hunnit. Men, som sagt, nu är vi tillbaka. :)




I lördags gick matte och jag ut på promenad alldeles själva, utan någon assistent. Vi brukar göra det någon gång ibland, matte säger att vi gör det för att stärka bandet mellan henne och mig. Men jag förstår inte riktigt vad det är för band hon snackar om, jag har aldrig sett att hon haft något band med sig ut, förutom kopplet... Kan det vara det hon syftar på...? I så fall funkar det inte, för jag har aldrig märkt någon skillnad på det när vi kommit in igen...


Fast matte säger att det kommer kännas bättre att gå ut själv när jag har blivit servicehund, jag antar att hon menar att det skulle kännas tryggare, eller någonting titåt...




Under eftermiddagen/kvällen var ett par lärare från mattes gamla gymnasieskola, och den ena lärarens sambo, på besök. Fast jag träffade bara sambon och den andra läraren... förstår ni vad jag menar...? Det här blev kanske lite rörigt... ;)




Jag hade i alla fall superkul med dem! :) Den ena, Natasha tror jag hon heter, lekte jättemycket med mig, och hon pratade ett annat språk med mig. Men jag förstod ändå. Matte sa att det var engeska hon pratade, och att Natasha kommer från Kanada. Så det var ju inte så konstigt att jag förstod så bra vad hon sa och att det klickade så bra oss emellan, en annan har ju rötter i Kanada! ;)




I söndags var "moster" Jenny här på dagen, så matte väntade med träningen tills på kvällen. Då gick vi ut och tränade lite inkallning och kastade lite boll, som jag skulle hämta, det var det som var menigen i alla fall tror jag... Aja, jag hämtade i alla fall tillbaka bollen någon gång. ;) Men det var nog mest menat som en lek tror jag, det verkade så på matte. Vi avsutade kvällen med att titta på "Hundcoachen" på DVD.


Igår var Jessica och Felix här och hälsade på, på eftermiddagen, och på kvällen var det dags att åka på kurs igen, och jag fick så klart jättemycket beröm! Jag är ju bara bäst alltså. :) Men när vi skulle träna "ligg och stanna kvar" låtsades jag först att jag inte alls visste vad "ligg" betydde, fast jag har kunnat det sedan jag var 9 veckor cirka... Ja, men jag hade ju inte lust att lägga mig i det där blöta, äckliga gruset heller! Christin, (eller Kicki, det är bara matte i hela världen som säger Christin, men det är för att hon är van vid det sedan hon var liten.) var med som assistent, men matte och jag klarade oss faktiskt rätt bra själva, så nästa gång ska nog Jaffa följa med också. När vi kom hem från kursen ville matte att mina klor skulle klippas. Men vad ska det vara bra för, mina klor duger väl alldeles utmärkt som de är?! Helt onödigt! Men till slut blev de klippta i alla fall...




Idag har vi varit på centrum och uträttad lite ärenden, eller ja, matte har gjort det, jag fick vänta utanför med assistenten, och sedan blev det lite passivitetsträning på torget medan assistenten, Ida, sprang in på konsum en snabbis, nu på eftermiddagen var vi ute och busade lite. Matte försöker "bonda" lite med mig, som hon säger, vad det nu ska byetyda...?

Nu har vi precis kommit in från kvällsrundan och ska slappa lite innan det är dags för sängen.


Det här kanske blev lite kortfattat, men jag hade ju så många dagar att berätta om...


God natt och sov gott allihopa! Vi hörs snart igen.


Mvh Lucy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar