2009-08-25

Hon ger aldrig upp asså!

Hej!


Ja, matte är typ lika envis som en Tollare alltså!
Var ska det här sluta?! Det blir värre för varje dag som går.

Ska inte jag få bestämma nånting längre, va? Är det rättvist? Nä, inte särskilt... :(
Och idag var Pernilla här och gav matte massa dumma idéer om träning och sånt tjafs...
Hon tipsade t ex om hur man ska få mig att sluta jaga Ninja (katten).
Det är ju ett av min största fritidsintressen!

Under förmiddags tänkte jag att det var bäst att göra som matte ville.
Jag menar, så att ingen skulle komma på några fler dumheter...
Och man måste ju stajla lite när det kommer nya assistenter, fast matte känner ju Pernilla sedan tidigare, så jag har redan träffat henne ett par gånger, men ändå. ;)
Hon tyckte jag var jätteduktig. :)
Hon ska tydligen hänga med när jag och matte ska på kennelträff i vingåker nästa lördag, "mormor" skulle visst med också. Det blir spännande.

När det var dags för kvällspromenaden hade jag inte lust att vara duktig längre, jag hade ju varit lydig en hel dag. Det finns ju gränser menar jag. Så jag försökte få som jag ville, men så fort jag drog i kopplet så stannade hon och backade tillbaka en bit...! Och när hon sa åt mig att sitta så fick jag inte ställa mig upp när jag ville, utan vänta tills hon sa att det var ok, jag skulle till och med sitta om hon började gå ibland! Vad är det för trams?! Ja, hon var så himla envis så jag var ju tvungen att lyda till slut! *Suck* Men det förstås när jag väl gör som hon så får jag ju massa beröm och godis eller en rolig leksak, och matte blir jätteglad, så så hemskt är det faktiskt inte... ;)









När vi väl kom tillbaka hem, efter mycket om och men (oj, det rimmade visst... ;) ), det tog sån tid eftersom matte stannade hela tiden, för hon tyckte inte att jag skulle dra så mycket (men kör fortare då då!!!), så fick jag träna lite på att öppna porten. Sånt måste jag kunna sen när jag ska jobba servicehund, och det krävs mycket träning för att bli...cerif-- certif-- certifierad, eller vad det heter? Jaha, nu säger matte att, på det förbundets hemsida, som hon är medlem i, står det "examinerad"...? Aja, godkänd helt enkelt. Så det är lika bra börja träna redan nu. Här är ett fimklipp på när jag ska trycka på dörröppnaren.... Ja, jag vet, filmen ligger fel! Ni får vrida på huvet.

Nu är det är dags att gå och sova tror jag...

God natt på er allihop!

Lucy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar