2009-08-23

Matte blev så stolt över mig :)


Hej igen!


Ja, jag vet att jag redan skrivit ett inlägg idag,
men jag och matte har varit ute ikväll
och tränat kontakt och att gå fint i koppel.
Hon tycker tydligen att jag behöver det.

Hon klagar jämt på att jag drar och hänger i kopplet,
och att jag går med nosen i backen hela tiden.


Men hallå...! Klart jag gör det,
annars missar jag ju alla spännande dofter
och allt gott som finns att äta på marken!
Ni vet, stenar, fimpar, snus gamla tuggummin
och annat smaskigt. :)
Det får man ju bara inte missa!
Jag förstår inte hur matte kan tycka att det är äckligt...


Och jag tycker faktiskt att jag kan få gå först och bestämma
vart vi ska gå ibland, gärna jämt.
Är det för mycket att begära?!
Matte tycker tydligen det...

Hon ställer så höga krav på mig,
hon tycker att jag ska lyssna på henne,
att HON ska vara boss och inte jag.
Vad ska det vara bra för?

Jag skulle bli en utmärkt chef!
Jag försöker få henne att förstå det men hon vill aldrig ge upp!


Men ikväll bestämde jag mig för att visa mig
från min bästa sida och vara riktigt duktig,
och oj vad mycket beröm jag fick!
Och matte blev jätteglad och sa att hon var jättestolt över mig. :)


Jag var bara tvungen att berätta det :D
Det är nog inte så dumt att vara lydig ändå... ;)


Oj vad klockan blev mycket helt plötligt!
Matte började skriva det här vid ca 22:30
och nu är klockan drygt 00:30
Hon skriver inte så snabbt. ;)

Nu måste vi gå och lägga oss.


God natt allihop!
/Lucy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar