2009-09-09

Inklickning påbörjad....Igen!

Hejsan!
Nu är jag här igen. :)
Idag var matte iväg en sväng till sjukhuset på förmiddagen, så jag fick vara hemma och softa lite medan Ida, som jobbade dagpasset idag, städade, Matte hade med sig "mormor" till sjukhuset.
När matte kom hem därifrån så gick vi ut till fotbollsplanen och lekte en stund, så att jag fick springa av mig lite innan personalmötet senare på eftermiddagen. Matte har ju så många assistenter, så hon måste ju ha möten ibland.
Men innan mötet försökte matte börja klicka in mig, hon vill ju kunna klickerträna mig sedan, när vi förhoppningsvis kommer in på servicehundsutbildningen. Matte har ju klickertränat med Pernillas hundar förut, och tycker att den metoden passar henne bra. Därför vill hon lära mig det också, så att hon ska kunna träna mig mer självständigt. Vi får se hur det går, hon har försökt tidigare men inte riktigt lyckats. Det är inte det att hon inte vet hur man gör, tror jag. Det handlar nog om att hon inte alltid klarar att vara tillräckligt snabb med belöning... Om det inte går den här gången heller så säger hon att hon vill be om hjälp med själva inklickningen. Och hon har pratat länge om att hon vill att vi ska gå en klickerkurs också, men hon har inte hittat någon än.
Efter personalmötet gick matte hem till "mormor" en stund, hon skulle fixa något där. Jag vet inte vad...

Ingrid har mailat matte ett par bilder från kennelträffen i lördags. (Tack så mycket för bilderna, Ingrid! )
På bilden ovan ser ni mig apportera ett paket.
Nä, nu börjar det bli sent och dags att börja tänka på refrängen...
God natt och sov så gott allihopa!
Mvh Lucy med flock

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar