2009-09-10

Träningsugen matte...






Hej!
Idag har vi tagit det ganska så lugnt. Vi tog en lite längre runda på förmiddagen, jag hittade en stor, fin pinne som jag gick och bar på under hela promenaden. :)
Sedan, efter en lite vilopaus, fortsatte matte med inklickningen en stund, innan hon åkte till zoo-affären i kungens kurva för och handla lite grejer till mig. Hon köpte bl a en ny dummie, en till klicker och en target stick, så nu blir det träna av! Under tiden matte shoppade blev det lite ensamträning för min del. När hon kom hem fortsatte vi jobba lite med klickern en stund.
Nu ikväll har vi faktiskt inte gjort så mycket, bara gått de vanliga rundorna, och matte har suttit och letat lite, på nätet, efter klickerkurser här i Stockholmsområdet, men hittade ingen som startar nu i höst, men hon tänker nog leta vidare ett tag till. Hon ger sig ju inte i första taget... Hon har också funderingar på att kanske leta upp någon bra instruktör som vi kan få några privatlektioner, visst, det kostar, men matte verkar tycka att det skulle vara värt det... Och så har vi ju Pernilla också förstås, men matte vet inte riktig hur mycket hon kommer att jobba, så hon vill gärna ha lite träningshjälp av någon annan också.
Matte verkar ha blivit riktigt träningssugen! Men det är klart, hon verkar ha bestämt sig för att vi SKA bli ett godkänt servicehundsekipage, så är det bara! Och då måste man ligga i med träningen. Och så vill hon göra massa andra saker med mig också förstås. Hon vill så mycket, min matte... Tur att jag gillar att jobba. ;)
Nu börjar det bli dags att hoppa i säng...
God natt på er!
Hälsningar Lucy med flock

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar