2009-09-06

Kennelträff! :)








Hej!




Igår, lördag var jag och matte i Vingåker på kennelträff, "mormor", "morfar" och Pernilla följde också med. Vi hade superkul! :) Det var jätteroligt att träffa så många Bluenosers och deras mattar och hussar. Tack allihop för en jättetrevlig dag! Jag och matte längtar redan till nästa träff. :) Nästan alla mina syskon var där, och mamma och pappa. Det var kul att träffa familjen igen. :)




Jag fick prova på mycket skojiga grejer! Efter att matte, jag och Pernilla hade gått tipspromenad när precis kommit fram till hundklubben där träffen var, var det dags för paketapportering, det gick faktiskt bra för mig, jag kom ju tillbaka till matte med paketet till slut i alla fall. ;) Paketets innehåll fick jag smaska på hemma, senare på kvällen. Ni kan se en bild på det överst på sidan.




Sedan tittade jag och matte på när pappa, tillsammans med sin matte Linda, visade några lydnadsmoment. Efter det tittade vi på när Fia, som typ är min syssling eller nåt sånt, visade hur rallylydnad går till, tillsammans med Ingrid. Efter det testade även jag och matte att gå banan. Mamma och Kiwis (En av mina systrar) matte Lena guidade oss egenom den. Matte sa något om att rallylydnad kanske kunde vara någonting för oss att hålla på med. Det är klart, mamma är ju duktig på det, och jag såg att Kiwi redan är börjar bli riktigt duktig hon med, så det man har väl det i blodet. ;)


Jag fick också försöka mig på lite agillity, det gick väl bra, men jag förstod inte riktigt varför jag skulle hoppa över hindren när gick att krypa under dem. Varför göra det svårare för sig än nödvändigt?


Innan det var dags att åka hem fick jag apportera dummie också. Och det gillade jag! ;) Det märkte matte, så vi tränade det idag också. Här kommer ett klipp på det. Tyvärr har jag inga bilder från kennelträffen ännu, jag lägger upp några senare.







Jag måste avrunda nu, Ha det gott!



Lucy



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar