2010-06-24

Var i centrum idag, okopplad! :)

...Och såhär trött blev jag av det...

Hej!



Idag har jag vara i Huddinge centrum, okopplad! :) Jag var superduktig, så klart, men så här i början, innan man har vant sig, är det ju alltid lite nervöst. Men matte var ju lugn så höll jag mig bara nära henne så var jag trygg. Allt gick jättebra. Matte tog till och med en fika, på en uteservering, och jag låg snällt och väntade under bordet utan att röra mig ur fläcken! I och för sig så var det stekhett ute, så jag hade inte orkat smita i vilket fall som helst, men ändå! ;)



Det här med att vistas i olika miljöer okopplad är något jag måste kunna sedan, när jag ska jobba som servicehund, så det måste vi träna mycket på. Vi får hoppas att folk inte kommer klaga. Jag tänker inte störa någon. Idag gick jag så fint att man nästan kunde tro att jag var kopplad, om inte ännu finare. Och det tänker jag fortsätta med! :)



Nej nu måste jag nog avsluta för idag...



Ha det gott så hörs vi snart igen! :)

1 kommentar:

  1. Heja på med "lösträningen" Lucy!! Nu ses vi snart på Specialen. Ingrid

    SvaraRadera