2010-07-05

En intensiv helg

Hej!
Puh, vilken helg alltså...! Vi har varit hos Christin, (matte har fortfarande inte lärt sig att hon heter Kicki), i helgen, matte och jag, och i lördags åkte vi på marknad i Julita. Det var spännande, men VARMT! Jag såg något jättekonstigt där. Det var några hundar som sprang runt i en hage och jagade får! En hund i taget. Men de blev inte tillsagda, trotts att de hade en människa med sig in i hagen. Det är konstigt, för när jag jagar Ninja här hemma blir matte bara sur och säger åt mig att sluta...?!
Jag var duktig och gick lös hela tiden! ;) Jag uppförde mig helt exemplariskt om jag får säga det själv. Det var många som tittade på mig när jag gick fot där brevid mattes rullstol. :) Men ingen sa någonting om att jag gick okopplad, jag störde ju ingen... Eller jo förresten, det var några som sa "Åh, vilken duktig hund!" eller "Oj, va lydig!", men ingen sa något negativt. ;)
Innan vi åkte hem så tog en sväng förbi en kompis till Christin, som bor i Julita. Det var rena paradiset där! Jag fick gå precis hur jag ville, inga regler! Jo, självklart fick jag inte ha sönder något, men förutum var jag helt fri. Det tog ett tag för mig att fatta det, jag tänkte att "Nu säger någon något snart." Men nej då. :) Det stället måste vi åka tillbaka till!
Igår var matte, Jasmin och jag på Felix (Jessicas son) födelsedagskalas. :) Han har fyllt 2 år nu nyligen. Det var jag och två hundar till på kalaset. Blackie, så klart, och hennes dotter Ålga.
Eftersom jag faktiskt var bjuden på kalaset trodde ju jag att jag också fick äta av tårtorna som stod i köket, jag menar, jag var ju också gäst, precis som alla andra som var där. Men när jag försökte ta en bit av jordgubbstårtan blev jag tillsagd att jag inte fick! Varför ska alla andra få ta tårta och inte jag? Diskriminering!
Matte verkade till och med tycka att det var pinsamt att jag försökt äta tårta. "Varför kan du inte försöka visa dig från din bästa sida, nu när vi är bortbjudna?", sa hon till mig. Jag förstod inte alls vad hon menade. Men hon verkade tycka att jag skötte mig hyfsat under resten av festen i alla fall...
Jag hade ju varit duktig under hela helgen fram tills dess, så jag var ju trött. En massa nya intryck hela tiden, kändes det som, inte minst på kalaset, ska man dessutom vara lydig då? Någon måtta får det väl vara, eller? Men det var kul också, spännande. :) Kul att träffa Felix igen! :)
Matte hade jättetrevligt hon med! Och var jätteglad att få träffa Felix igen! :) Vi vill tacka Jessica och Jonas, och Felix så klart, för ett jättetrevligt kalas!
Ja, som sagt har den här helgen varit rätt intensiv, men vet ni vad? Igår kunde matte, jag och Ninja flytta tillbaka hem igen, till egna lägenhet!!! :D JIPPI!!! Så skönt! Så nu är allt som vanligt igen. :)
Nedan ser ni en bild på mig, på Felix kalas. Inte världens bästa bild, jag vet, men någon bild skulle vi ju ha här tyckte matte. Jag var som sagt ganska trött igår...

Oj, det blev visst ett rätt inlägg idag. :) Men nu är jag färdig för idag i alla fall... Ha det gott så hörs vi snart igen!
Hälsningar Lucy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar