2010-02-12

Tänk, vad mycket man kan hinna med på ett enda dygn...!

Hej!

Matte och jag har varit riktigt flitiga under det senaste dygnet! Jasmin har jobbat dygn, från igår eftermiddag till idag. Så hon och matte satte sig och planerade in exakt vad som skulle hinnas med, redan några dagar i förväg. Matte verkar vara mycket nöjd med resultatet. Hon säger att hon ska börja med träningsdagbok/schema.

Igår åkte matte och handlade lite grejer som hon tyckte att jag behövde. Ett utställningskoppel, så hon kan lämna tillbaka det hon lånat av Christin, en sax att klippa håret bakom mina öron med, en ny skön sele och en ny kampleksak. När hon och Jasmin kom hem igen satte de igång med att frisera mig. De fick bort det mesta som skulle bort, nu är det bara lite finslipning kvar. Det gäller att inte ta för mycket, det allra sista ska fixas nu i helgen.

Lite senare fick jag träna lite på att hoppa upp i mattes knä. (när hon satt i permobilen) Det gick kanonbra! Jag lyckades komma upp i knäet flera gånger, några gånger helt på egen tass! :) Jag måste bara jobba på tekniken lite grann.

Idag ville matte testa hur mycket jag låter när jag lämnas ensam hemma. Hon tog två mobiltelfoner till hjälp, en skulle lämnas hemma och en skulle hon ta med sig ut. Innan hon gick hemifrån så ringde hon upp den telefon som skulle vara kvar i lägenheten, med den hon skulle ha med sig, och stängde av mikrofonen på den sistnämnda. Det gjorde hon för att jag inte skulle kunna höra något från mobilen som var kvar hemma med mig. Då kunde matte höra i telefonen om jag lät eller inte. Jag var tyst som en mus! Det här med med att använda sig av mobiltelefon var ett tips från coachen, och det tipset tackar matte för, och alla andra tips hon fått också för den delen.

Efter det gick vi till parken, där jag fick träna att gå lös. Jag var jätteduktig! :) Jag höll koll på var matte var hela tiden, och kom på inkallning. Så det så!

Nej, nu måste jag avsluta för idag... Ha det bra!

Hälsningar Lucy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar