2010-02-18

Klick, klick, klick...

Hej!

Idag har matte försökt träna lite med extern belöning, som vår coach visade henne igår, det gick väl sådär tyckte hon, men vi har ju inte tränat så mycket på det än. Det ska nog gå bra snart, när vi har hunnit öva lite mer. Jag är ju bäst, det vet ju alla. ;)

Och så har vi övat lite inför utställningen idag igen. Matte försöka få in lite av det varje dag nu, så att jag kan det riktigt när det är dags att visa upp sig. :)

Förutom det så har matte gjort eget hundgodis till mig idag, torkad blodpudding. MUMS!!!!! Och så har vi fortsatt med inklickningen. Under hela eftermiddagen och kvällen, i intervaller har både matte och Jasmin klickat och klickat och klickat. Först hjälptes de åt, och när Jasmin gick hem försökte matte fortsätta lite på egen hand. Det gick ganska bra faktiskt, även om det är lättare om man är två. Men hon vill ju egentligen kunna träna mig så mycket som möjligt själv. Därför vore det ju så bra om hon kunde träna mig med hjälp av klicker. Matte tycker att det vore jättebra om jag lärde mig det ordentligt innan jag (förhoppningsvis) börjar utbildas till servicehund. Man brukar använda sig mycket av just klickerträning under utbildningen.

Det var den här dagen det. Jag måste nog börja avrunda nu...

Ha det så bra allihopa! :)

Hälsningar Lucy

1 kommentar:

  1. Vad duktiga ni är som tränar så mycket. Klickerträning är det roligaste som finns så ni har nått att se fram emot när Lucy är inklickad. Man kan lära hunden att göra precis vad som helst, bara den egna fantasin sätter gränser.
    Jobba på med externbelöningen också. Det blir lättare efter hand.
    Lycka till önskar Sofia (Jasmins vän)

    SvaraRadera