2010-02-13

Vi SKA klara det!

Hej på er allihopa!

Idag har jag varit sådär duktig igen, precis som igår. Matte och jag har jobbat på bra med läxorna vi fått av vår coach, samma saker som jag berättade om igår, förutom det där med att lämna mig ensam hemma. Nu ikväll var vi i parken igen, där jag fick vara lös. Det gick så klart jättebra den här gången också! :) Jag är ju bäst på allt, det vet väl alla. ;) Men det var inte lätt för matte att ta sig fram i snön, det kan jag säga! Hon körde fast hela tiden! Och när vi kom in igen så märkte Jasmin att ena bakdäcket på permobilen hade spruckit, och andra var på god väg det också, alldeles buckliga var de båda två...!


Väl hemma letade Matte och Jasmin fram en klicker och började för, jag tror det är fjärde gången i ordningen, att klicka in mig. Men den här gången får assistenterna hjälpa till lite, så att det blir helt rätt, och matte fick dessutom en jättebra klickerbok i julklapp av Christin, som hon kan ta hjälp av.

Sedan fick jag öva lite på det där att hoppa upp i knäet på matte igen. Det gick ännu bättre idag än igår! Övning ger färdighet. :) När vi tränat färdig det blev det lite finputsning av mina öron. Nu verkar matte ganska nöjd med dem. Hon sa någonting om att hon kanske skulle rycka lite, lite till, men var det bra.

Nej nu ska jag och matte och lägga oss tror jag... Vi är båda rätt så trötta. Men vill man bli servicehund så måste man jobba hårt, då får man stå ut med att vara lite trötta ibland! För matte och jag SKA klara det här, så är det bara!

God natt och sov gott allesammans!
Hälsningar Lucy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar